Nega kose zimi

Sneg je već počeo da pada, temperature su sve niže i niže, a mene interesuje da li ste vi spremni za zimu, kada je u pitanju nega kose?

Niske temperature,  hladan vetar i  izuzetno suv vazduh  su zimi najveći neprijatelji kose, a ukoliko se uspešno ne odbranite od ovog neprijatelja, rezultat neće biti prijatan. Dočekaćete proleće sa suvom, dehidriranom kosom, i obavezom da poprilično skratite krajeve.

Da bismo to izbegli potrebno je da se opremimo proizvodima, koji će nas zaštititi koliko je to moguće, ali imajte u vidu da ni kozmetički proizvodi nisu svemogući kada su u pitanju ekstremno niske temperature.



Navešću najbitnije stavke kojih treba da se držimo u zimskom periodu:
  • Nemojte prati kosu svakodnevno. Čestim pranjem kose odstranjujemo prirodna ulja sa kože glave što prouzrokuje suvoću temena, pojavu peruti, svrab i sve to naročito u zimskom periodu, kada se luči manje sebuma nego inače, zbog niskih temperatura. 

Izvor (foto)

  • Sušenje kose prirodnim putem ili fenom.  Zimi je često neizbežno korišćenje fena. Mnogi nisu u mogućnosti da ostave kosu da se osuši prirodnim putem pa moraju koristiti fen, ali nemojte kosu sušiti pod najvećom teperaturom. Takođe, možete smanjiti negativan uticaj od toplote koju fen stvara, ako uz to koristite zaštitu od toplote. To ne mora biti proizvod koji je specijalizovan za taj problem, već će vam biti dovoljan silikonski serum, prskalica, leave in, ili bilo šta drugo što u sebi sadrži silikone, ne ispira se, a idealno bi bilo da uz to sadrži i neke korisne sastojke kao što su proteini, tačnije keratin, koji dosta može zaštititi dlaku.

  • Štitite kosu kapom/kapuljačom, a idealno bi bilo kada biste nabavili kapu sa svilenom postavom, ili je možete jednostavno zašiti sami. Debele kape, od veštačkih materijala prouzrokuju svrab i stvaraju dodatno isušivanje kose.

Izvor (foto)

  • Zbog grejanja u zimskom periodu stvara se nedostatak vlažnosti u prostorijama, zbog čega je preporučljivo korišćenje ovlaživača vazduha. Suv vazduh dovodi i do sušenja dlake, koja potom počinje da se mrsi, da biva ućebana, pa je od velike važnosti da nadoknadimo hidrataciju na svaki mogući način.

Izvor (foto)

  • Nega pre pranja kose. Nedavno sam otkrila savršen proizvod kojim pripremamo kosu pre pranja, kako bi proizvodi kojima je dalje negujemo najbolje delovali na dlaku i kako bi efekat bio intenzivniji. Pored toga. ovaj proizvod ostavlja kosu jako mekom i hidriranom, što nam je neophodno, naročito u zimskom periodu. U pitanju je Kerastase Nutritive Immersion, krema za ishranu kose, pre pranja.



  • Prirodna ulja/puteri. Kada smo već kod nege pre pranja, savršena stvar za zimu jesu prirodna ulja/puteri. Njima možete negovati teme, i time sprečiti isušivanje, stvaranje svraba i peruti, ali isto tako možete pružiti negu i dlaci, od korena do krajeva. Opšte je poznato da posebno prirodna ulja imaju mogućnost da prodiru u dlaku i hidriraju je jače od bilo kog drugog proizvoda. To naročito važi za kokosovo ulje, koje ima najbolje dejstvo na kosu od svih drugih ulja, kao i ulje avokadakoje je jako masno, hidrira, a uz to daje i fantastičan sjaj. Ostala ulja i putere koja bih vam preporučila su ricinusovo, Monoi de Tahiti (koje je kod nas manje poznato ali je zaista odlična stvar), ulje makadamije, arganovo ulje i shea puter.

  • Hidratacija. Za zimu izaberite najbolje pakovanje/masku za kosu sa hidratantnim svojstvima. Kao što sam naglasila, zimi kosa gubi dosta hidratacije, zbog čega je neophodno da uložimo i novac i trud u ovaj problem, kako nam se kosa, zbog suvoće ne bi dodatno mrsila, krzala se i bila kruta. Moj izbor za hidrataciju ove zime je Rose of Bulgaria maska za kosu.


  • Proteini. Ali isto tako, koliko nam je potrebna hidratacija potrebni su nam i proteini, i to ne smete zaboraviti. Kvalitetna nega se sastoji od kombinacije proizvoda na bazi proteina i hidratatnih sastojaka, i ako izuzmete neku od ove dve tačke vaša kosa će taj nedostatak i pokazati. A kako ne bi bilo kasno, i kako ne biste morali da se šišate nakon zime više nego što biste želeli, izaberite proizvod na bazi proteina koji će vam predstavljati dodatnu negu i zaštitu u zimskom periodu. Moj izbor i najveća preporuka jeste Davines HBP, i za ovo pakovanje sa sigurnošću mogu da tvrdim da je fantastično i učinkovito. Takođe, nova prskalica na bazi proteina koja polako ali sigurno osvaja sve moje simpatije, jeste Matrix Keratindose.

Da li se vi pridržavate navedenih pravila? 

46 коментара:

  1. Manje vise, i moja nega kose zimi se svodi na ovo

    ОдговориИзбриши
  2. Odličan post! Dosta koristim ulja, a moram nabavit i pravo avokado ulje, mislim da će to bit pun pogodak! :)

    ОдговориИзбриши
  3. Odličan post, posebno mi se sviđa ideja za svilenu postavu :)

    ОдговориИзбриши
  4. Samo reci hvale za tebe. Cesto te pitam, i uvek dobijem odg. Sto mi jako puno znaci. Samo nastavi ovako <3

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno. I molim te da napraviš nalog na google-u ili da se potpišeš, jer mi znači kada vidim ko stoji iza komentara.

      Избриши
  5. Jako koristan post, stvarno lepo i jednostavno pišeš! :) A Kerastase kremu ću sigurno probati, feniranja ne mogu da se odreknem. :-D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti mnogo. Trudim se.

      Nećeš pogrešiti sa Kerastase proizvodima, nema sumnje.

      Избриши
  6. Grozna zima, auto mi je ostao zavejan na Banovom brdu (prakticno na Kosutnjaku), a posto ne volim kape, kosa mi je traumu dozivela od snega... :(
    Ne zna se sta je gore... To za svilenu postavu mi se bas dopada posto to ujedno i sprecava mascenje kose, tj obicne kape ubrzavaju mascenje temena, a svilena postava to dovodi u normalu... Ja se trudim da je ne zlazem bas mnogo vetru i hladnom vazduhu, nego je uvek ubacim u jaknu i bar krajeve zastitim od preuranjenog pucanja. Prskalice ili puteri su obavezni zimi.
    A sto se tice vazduha u kuci. Provetravanje, i ako nemate neke moderne osvezivace vazduha, onda pomazu klasicne posude sa vodom koje se stavljaju na radijator. Obavezno je menjati vodu sto je cesce moguce. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E, to za posudu sa vodom sam htela da napišem ali sam zaboravila. Odlično!

      Ni ja ne volim kape, ali šta ću, kad moram.

      Žao mi je zbog situacije sa autom. Ja danas nisam izlazila napolje, tako da ne znam kakva je situacija sa snegom, ali se polako spremam psihički, pošto za koji dan moram da obiđem malo veći deo grada :)

      Избриши
    2. Daa bre ,posuda sa vodom,ja isto zaboravila na to :) ima i onih sto se nakace na radijator a moze i obicna koja ce da cuci u nekom kutku sobe :) Joj Jeco ti i tvoj autic :) preziveste prvi sneg :)

      Избриши
    3. Ja imam onu sto visi na radijatoru :)
      Bitno je ili da visi na radijatoru ili da stoji na njemu, ali uvek da je sveza voda, jer ova kad se ugreje i napada prasina u nju onda je bezveze...
      Veceras ti je bila premijerna voznja sa zimskim gumama :)

      Избриши
  7. Fantastičan post i vrlo korisni savjeti. Ovaj post ide u bukmarks! ;)

    ОдговориИзбриши
  8. Odlicni saveti :)
    Neke sam znala i primenjujem ih a ponesto sam i naucila, hvala :)

    ОдговориИзбриши
  9. Mislim da su ovakvi postovi i saveti uvek dobrodošli. Jako lepo pišeš :)

    ОдговориИзбриши
  10. super post! moracu da pocnem da primenjujem neke od ovih saveta, a neke vec praktikujem :)

    ОдговориИзбриши
  11. Jao ja uvek sušim kosu pod najvećom temperaturom jer mi treba sto godina da je osušim, znam da ne valja ali...
    Obožavam da nosim kapu pa mi je super ideja za svilenu postavu :)

    ОдговориИзбриши
  12. Apsolutno se slazem sa svime sto si napisala :) Sto vise hidratacije,cuvanje kose sto je cesce moguce u smislu da je ne izlazemo snegu bas i vetru i minusima,ja nadjem prakicno resenje pa napravim pletenicu(u tu svrhu bih volela i razno vrste pletenica da naucim da pletem,posto znam samo onu najjednostavniju :)) Uh meni su kapuljace mnogo bolji izbor od kape jer ne spljeskaju kosu i nekako ne stezu ali sada su mi sve jakne bez kapuljace pa cu morati kapice,jos zbog mojih sinusa...:O :) Volela bih da napises post o nekom dobrom preparatu za zastitu od toplote pri feniranju,kad se feniram koristim Niveu ali mi i nije nesto mada pise da stiti do temperature od 200 stepeni,mnogo bolji ucinak dobijam,cini mi se,kada nanesem serum od usiju pa do krajeva...Jadna moja tanka dlaka kad lako puca posebno od cesljanja i fena,najbolja mi je kosa kada je ne cesljam i ne feniram i samo drzim skupljenu ali ne mogu bas uvek :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja za zaštitu od toplote koristim serume na bazi silikona i prskalice. Sami silikoni štite od toplote.

      Probala sam prskalice, Syoss, i Balea, za zaštitu od toplote, ali su prepuni alkohola, naročito Syoss, koji čak i smrdi na alkohol koliko se sećam, a uz to je kosa jako kruta i učini kosu teškom. Baš loše iskustvo imam.

      Jedini proizvod koji sam volela a da je bio namenjen tome jeste ovaj http://www.lorealparis.ca/img/l10n/products/305x262/Sty19_8.jpg, ali ga već dugo nisam videla u prodaji, ili nisam obraćala pažnju. Obožavam ovo. Baš ću da pogledam sutra, pa ako nađem, kupujem obavezno.

      Pošto sam odavno koristila Syoss i Balea sprej, odavno su i bačene bočice, a ne bih da stavljam slike sa Interneta, tako da ne mogu da pišem o njima, a ne bih da trošim pare na nešto što neću koristii.

      Moje iskustvo je pokazalo da su silikonski serumi i prskalice sasvim dobre za zaštitu. A i Revlon Uniq one bi trebao da štiti od toplote, mada, meni nisam sigurna da dovoljno štiti :( To nisam mogla jasno da procenim.

      Избриши
    2. Hvala ti :) Eeee ja sam koristila isto taj roze Lorealov :) Bio je dobar ali ga vise nema :( zasto uklone nesto sto valja,nije mi jasno bas....A ova Niveina krema je slicna nekako ali mi se ne cini tako dobra,pa cu i ja koristiti i prskalice i serume silikonske ubuduce kad se feniram,frizerka mi je prosli put onu semi di lino ampulu i samo serum stavila,kosa mi je bila predivna,dopada mi se efekat koji kad se ne feniram izgleda ni ne vidim u punom sjaju :) a ovaj Syoss ,citala sam o njemu na Ana.rs ,uzas,alkohol,nikako,ne znam kako onda stiti ,ako je prepun alkohola,ali sprejeve necu probati sigurno,ako nije kremasto,ne valja :D

      Избриши
    3. ps.napravila sam profil alal mi vera

      Избриши
    4. Videla sam penu za kosu pre neki dan iz te kolekcije. Zato sam pomislila da su možda vratili u prodaju. Nisam stigla da pogledam sve police, jer sam žurila a pene su bile izdvojene jer je bilo neko sniženje.

      I moram se složiti da se efekat najviše vidi nakon feniranja. Stvarno je teško primetiti oporavak kose odmah. Ja tek sada vidim koliko sam napredovala. Bukvalno sam tek sad svesna. Imam ja još da radim na kosi, ali kada uporedim... Oduševljena sam.

      I svaka čast za profil :) Volim tvoje komentare

      Избриши
    5. I ja obozavam tvoje postove a i da ostavljam komentare :)))
      Uvek mi je trebao neko ko ce do tancina da raspreda sa mnom o proizvodima za kosu,a niko iz mog okruzenja nije bas toliko opsednut :D i prosto sam davila decka stalno :DDD Hehehe :)

      sada sve mi ljubiteljke kosa i proizvoda za istu mozemo do mile volje da pricamo o svemu tome :D
      da,treba vremena za oporavak jer nista ne moze preko noci ali onda stvarno vidis koliki je napredak postignut,meni tvoja kosa bas zdravo izgleda,samim tim sto ti je prirodno ravna znaci da nije preterano suva sama po sebi i da ne moras mnogo da je maltretiras cak i kada se feniras(sto ja na tvom mestu nikada ne bih ni radila :)) jer ti je vec oblikovana frizura :)pa mozes samo malkice proci cetkom kada je vec skoro suva...
      Ma tajna je u cuvanju od toplote koliko god se moze,nefarbanju,otkad se ne farbam i ne peglam,ne da se vidi razlika nego ...:) (necu se farbati dok mi se sede ne pojave a i tad cu vala teske muke ali mnogo pazljivo) i plus dobri prozivodi,tretmani u smilsu -stavila sam pakovanje i kesu na glavu ,izgledam svim ukucanima cudno ali meni je super :D i tako to :) Bas mi je drago opet da ti kazem sto se nadjosmo i sto si zadovoljna kako si oporavila kosu :) Mada mozes da zamislis kada si ti ispanicila zbog pramenova i jednog blansa, sta je meni jadnoj bilo sa farbanjem iz plave u crnu pa izvlacenjem iz crne u svetlije pa slucajno ispade presvetlo pa vracaj u tamnije pa onda taman dobijem boju i frizer kome sam rekla samo maaalo tamnije nego prosli put ,jer se brzo ispralo, to shvati kao da zelim braon i ja opet postadoh brineta a htela sam najblize mojoj prirodnoj...i onda me je mama ofarbala par puta za 10 dana (strasno ali morala sam :/ ) i izvukla sam sama boju nakon milion poseta frizerima pre toga,a proslo je vise od godinu ipo od tog momenta i meni se kosa jos nije oporavila...Tako da se farbi pribojavam,peglu ne diram,feniranje na minimum...Iako pre nije bilo tako,mogla sam da se feniram cesto a da nema ostecenja ali kosa ima svoj vek trajanja i prag tolerancije...Racunam dok se zaposlim oporavice se valjda sasvim pa cu je i cesce fenirati,samo mudro i pazljivo :)

      Избриши
    6. Hahahahaha, i mene popreko gledaju kada stavim kesu na glavu, ali šta me briga :D

      I samo da znaš, nije u pitanju jedno blajhanje kod mene, već 2 ili 3, ne sećam se tačno :) I nakon toga nekoliko farbanja, da bih se vratila u svoju boju :)

      I meni je drago što smo se našle. Začudili su me u početku tvoji komentari, jer si baš često komentarisala, a ja sam tek počela sa radom na blogu i nije mi bilo jasno otkud sad ti odjednom, hvališ me, komentarišeš, pratiš... Ja sam nekoliko puta pitala moje da li su pričali nekome i da li me neko to od njih zeza, jer mi je baš bilo čudno da se odjednom pojavi neko ko se toliko zainteresovao :) Dugo mi je trebalo da ukapiram da Julijana stvarno postoji :)

      Избриши
    7. hahahahha ! :)))) a eto vidis ,ja sam samo cekala da osvane ovako nesto na netu ,sasvim slucajno sam nasla tvoj blog i komentarisala sve zivo jos od samog pocetka :)

      Избриши
  13. Fantastični savjeti. Posebno o pranju kose. Ja sam primjetila da mi zimi odgovara pranje svega dva puta tjedno jer mi se jako isušuje.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Martina :* . Ako ništa drugo bar ne pereš često kosu, a protiv suve kose ćeš se već nekako izboriti.

      Избриши
  14. Obecavam da cu se pridrzavati svih saveta! Jedino mi je problem sto ja svaki drugi, treci dan moram da perem kosu i nikako ne mogu da produzim to. Kad sam bila mladja mogla sam i po nedelju dana i vise da je ne operem, uvek je bila cista, ali valjda je pubertet ucinio svoje. :/

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Majo, i ja moram često da perem kosu. Isto kao i ti. Ali je za mene napredak što perem svaki treći dan jer sam pre nekoliko godina prala kosu svakog-svakog drugog. Kod mene su hormoni u pitanju, a dodatan problem je što mi dlaka tanka, a kosa nedovoljno gusta, i onda se brže izmasti. Ali uskoro pišem o suvom šamponu.

      Избриши
    2. Obavezno post o suvom samponu,pa da podelimo utiske :) Kupila sam hvaljeni Batiste,roze pakovanje,a probala sam i Syoss i bolji je Batiste,iako vise volim da operem kosu ,nije lose za prvu pomoc(mada me malo svrbi glava ako je ne operem dan nakon prskanja :/ )

      Избриши
    3. Jedva čekam da pišem o njemu :) Meni se više svideo miris ovog zelenog :) Obožavam kokos i tropske mirise :)

      Neću ništa još da kažem o njemu, :) Pošalji mi poruku na fb-u, moram da te pitam nešto.

      Избриши
  15. Pridržava se gotovo svih pravila osim nošenja kape na glavi :D Ne volim kape nikako i ne mogu da se nateram da ih zavolim. Pre pranja kose uvek držim nekoliko sati kokosovo ulje, onda pranje šamponom, balzamom, pa neki leave-in, trenutno je to Elseve total repair, mojoj kosi jako prija, a i miriše mi fantastično, bolje od svih ostalih prskalica koje sam probala.

    ОдговориИзбриши