Kako oporaviti oštećenu kosu?

Jedno od najčešćih i najtežih pitanja kada je problem kosa jeste "Kako oporaviti oštećenu kosu?".

Verujem, čim ste se našli na ovoj stranici, da i vas muči isto pitanje, i da ste negde u prošlosti neadekvatnom negom, farbanjem kose i raznim "pomagalima za lepotu" uništili svoju kosu. U ovom tekstu se neću baviti time kako do oštećenja dolazi, niti ću vas "daviti" pričom kako treba da pazite, da ne radite ovo ili ono. Svi grešimo. Sve nas ponekad ponese ta lepota kose kada je savršeno isfenirana, u trendu uvijena,  osenčena najnovijom metodom ili ofarbana nekom revolucionarnom farbom za kosu... Da, dešava se.

Biću iskrena, kao i uvek. Kosa se oporavlja jako dugo. Mesecima, pa i godinama. Ne postoji trenutno rešenje koje će odjednom učiniti kosu zdravom.

Dosta sam pisala o ovoj temi, ali pošto mi i dalje postavljate ovo pitanje verujem da je potreban jedan ovakav, teorijski post u kome će sve biti sažeto.

Kroz nekoliko koraka objasniću vam kroz šta sve morate da prođete da bi vaša uništena / spaljena / isušena / iskrzana kosa postala lepša i zdravija:

  1. Šišanje- Nešto što bismo svi izbegli, što mrzimo i nadamo se da nam ipak neće biti potrebno. Ali zaista je neophodno. Nećete ošišati sve što je oštećeno. Vrlo verovatno biste morali da nosite dečačku frizuru. Ošišajte kosu koliko god možete da podnesete. Pomoćićete i sebi i njoj. Šišanjem ćete ukloniti najoštećenije delove kose koje ne može spasiti ni jedna maska/tretman/ampula i slično.
  2. Izbacite iz upotrebe sredstva koja oštećuju. Znam da je teško kada je u pitanju zavisnost od fena / pegle / figara. Ali izaberite manje zlo. Koristite za promenu samo fen, ako i njega ne možete da se odreknete, a peglu i figaro ostavite za one najposebnije prilike. Ako nastavite da koristite ta sredstva koja su najveći neprijatelji kosi nećete učiti ništa. Uzalud je i šišanje i maske i tretmani. Kosa će nastaviti da se krza, da slabi i samo ćete se vrteti u krug.
  3. Nega- Na bazi proteina. U slučaju oštećene kose neophodna je maska za kosu /ampule za kosu koje će imati u svom sastave proteine. Birajte one profesionalne jer su jače i koncentrovanije a sada ih vrlo lako možete nabaviti preko raznih online prodavnica. Informišite se koje su to maske bogate proteinima i ne oslanjajte se na same natpise na proizvodima ("Za oštećenu", "Za suvu kosu"), jer sami opisi na proizvodima uglavnom nemaju smisla i deo su marketinškog trika. Proteinske maske su jedini proizvodi koji mogu uticati na postojeća oštećenja! Hidratante maske su tu da hidriraju i ne mogu uticati na pukotine na dlaci-to rade proteini i proteinske koncentrovane maske! Više o toj temi i konkretnim preporukama čitajte OVDE.
  4. Hidratacija- Biće vam neophodna i hidratantna maska. Maska koja će da kosi da neophodnu vlažnost i elastičnost. Kosa više neće biti suva, a to je neophodno ako želite da je sačuvate od daljih oštećenja. O hidrataciji kose pročitajte OVDE.
  5. Nega posle pranja. Nakon maske se nega ne završava. Potreban je i proizvod koji će da "zatvori" dlaku. Da je zagladi, da oko nje stvori omotač i da je štiti od spoljnih uticaja kao što su fen/vlaga/toplota/hladnoća. Koristite silikonske kapi, serume, balzame u spreju. Izbor na tržištu je ogroman, cene nisu ogromne, a zaštita kose je jako bitan korak koji ne biste trebali preskočiti.
I to je to. 

Tako se oporavlja oštećena kosa. Treba vam dosta proizvoda, treba vam novca, a najviše će vam biti potrebno strpljenja i istrajnosti jer je ovaj proces dug i naporan, ali se itekako isplati. Jer, složićete se, ne postoji ništa lepše od sjajne i zdrave kose.


_________________________________________________________________________

14 коментара:

  1. Kad sam pocela da "oporavljam" kosu nisam verovala da cu za dve godine doci do ovog rezultata. Kosu sam cesto farbala i uvek fenirala. Onda sam naisla na ovaj blog i pocela da koristim savete i neke preparate. Kosu nisam u potpunosti prestala da feniram, i dalje je bar jednom nedeljno to radim, i i ako je kosa sada vecim delom moja prirodna jednom u 4 meseca izvucem neke pramencice na donjem delu kose i u pocetku sam je cesce sisala ali u poslednje vreme ne moram ni to. Ali koristila sam kokosovo ulje, proteinsku masku, hidratantni masku, ampule i razne prskalice. Al ono sto mi je najvise pomoglo i ako zvuci mozda bezveze je sto sam prestala da se opterecujem. Dokle god sam bila opterecena oporavkom nisam videla rezultate, kad sam se opustila i spontano koristila sve preparate videla sam napredak.

    ОдговориИзбриши
  2. Odlican post. Dosta je tesko izvuci, slazem se da kosa oporavlja dugo jer sam i sama to iskusila. Rano sam pocela da se farbam, no oporavljam je jedno 1-2 i sad sam prezadovoljna. Mislim da je ovaj post sjajan i da ce mnogima pomoci :)

    http://www.adelaacanski.com/

    ОдговориИзбриши
  3. Toliko se trudim oko kose ali ona uvek zavrsi suva i ostecen. Sada uocavam svoje greske, ovo oko proteina i maska za hidrataciju je bas pomoglo za to nisam znala niti sam razmisljala kakvu masku koristi. Ako neko zna koiko je to iscrpljujuc i dugacak proces onda sam to ja .Realni i istiniti saveti, odlicno :D
    https://spersonally.wordpress.com/

    ОдговориИзбриши
  4. Pitanje nije vezano baš za ovu temu, ali treba mi tvoj predlog.Imam kosu koja je suva na krajevima, a teme se masti malo brze. Planiram da kupim neki od Insight šampona i dvoumim se izmedju onog za ostecenu i anti frizz šampona.Inače, kosa mi nije farbana.
    Hvala ti unapred :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nisam probala ni jedan od pomenutih šampona, tako da nažalost ne mogu da ti pomognem.

      Избриши
  5. Da li se posle proteinskog pakovanja, odnosno nakon ispiranja istog nanosi i neko hidratantno ili se to radi tek prilikom iduceg pranja kose jer koliko sam razumela proteinsko se stavlja samo jednom nedeljno ? Sve pohvale za blog ☺

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ako smatrate da vam posle proteinskog pakovanja treba hidratacija onda koristite hidratantno tokom istog pranja. (Posebno nanosite proteinsku pa isperete, a zatim hidratantnu pa i nju isperete). Kada ne koristite proteinsku tada koristite samo hidratantnu.

      Hvala za pohvale, a nadam se da ste me razumeli :)

      Избриши
  6. Zdravo, draga. Volela bih da čujem kako ti se čini sastav ove keratinske maske:
    Ingredients: "aqua, alcohol denat.,polyquaternium-16, lauryldimonium hidroxypropyl hydrolyzed keratin, vp/va copolymer, isopropyl alcohol, peg-40 hydrogenated castor oil, parfum, hydroxyethylcellulose, phenoxyyethanol, benzyl alcohol, potassium sorbate, tocopherol, citric acid, panthenol, hydroxyethyl cetydimonium phosphate, helianthus annus flower extract, propylene glycol, butylphenyl methylpropinoal, hexyl cinnamal, benzyl salicylate, hydroxyisohexyl 3-cyclohexene carboxaldehyde, alpha-isomethil ionone, citronellol, hydroxycitronellal." U potrazi sam za jakim keratinskim proizvodom, imam Aminokeratin masku ali mislim da nije to ono što tražim. Žao mi je što promeniše sastav HBP-u pre nego što ga probah... :-( Hvala unapred, blog je fantastičan, hvala ti na svim savetima od srca! ;-)

    ОдговориИзбриши
  7. Zdravo, da li mozes da preporucis neku masku na bazi proteina i proizvod za zatvaranje dlake nakon te maske? :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kada su u pitanju preporuke za maske to su Schwarzkopf Fibre Force, Dikson Argabeta Collagen i Selective Aminokeratin. Nakon njih ti nije potrebna još jedna maska sem za potrebe omekšavanja tj.hidratacije ukoliko ti neka od ovih malo ukrute kosu (posledica delovanja proteina).

      Pozdrav

      Избриши
  8. Retko kada ostavljam komentare na internetu,bilo da su u pitanju društvene mreže ili blogovi, ali sada sam zaista morala. :) Nešto više od godinu dana pratim tvoju stranicu na IG i blog i od tada primenjujem savete koje deliš i koristim mnoge preparate koje preporučuješ. Kosa koja je oštećena, što od terapije koju pijem, što od farbanja i blanša, konačno je oporavljena i liči na nešto :) Hvala ti mnogo!

    ОдговориИзбриши
  9. Zdravo 😊,pocela sam od skoro da pratim tvoju stranicu i jako mi se svidja tvoje obrazlozenje i saveti.E sad posto mi je kosa mnogo suva i ostecena zbog skidanja boje kao slama je😔 kupila i pocela da koristim Selective Aminokeratin .Ako imas jos neki predlog i savet za mene neki sprej ili pakovanja reci mi bila bih ti jako zahvalna 😊

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hej, cao. Pronadji moju stranicu na Instagramu (zdravakosa.i.kozmetika) gde redovno delim savete i mnogo je lakse da pronadjes odgovore na pitanje. Suvoca se resava hidratantnim tretmanima, a bas jedan od poslednjih postova je na tu temu. Srecno!

      Избриши