Šišanje - Koliko često?

Još jedno pitanje, koje dobijam gotovo svakodnevno, jeste Koliko često šišati kosu?

Ovo pitanje je od izuzetne važnosti ukoliko želite zdravu i lepu kosu. Svi znamo da se jako oštećena kosa može spasiti samo makazama, ali uvek se tu negde nameće pitanje kad i koliko često se šišati.


Kada se ošiša, kosa brže raste?

Prvo želim da se osvrnem na ono što ćete često od frizera čuti, a to je "Što se česće šišate, brže će vam rasti kosa". Ako mene pitate, ovo je jedna ogromna zabluda. Ljudi često dolaze do ovog zaključka upoređujući rast dlaka na licu muškaraca koji se često briju (što češće to rade, to su dlačice jače i brže rastu). Ovo apsolutno nema veze sa rastom kose, jer potpuno različiti hormoni utiču na rast kose! Da je stvar takva, muškarci sa slabom kosom bi brijali svoju kosu da bi dlake bile jače i gušće.

Još bih dodala nešto što ima veze sa time "Kada se ošišate, kosa brže raste". Ne! Kada imate oštećenu kosu, tj. procvetale krajeve, kosa i dalje raste, normalnom brzinom. Kada je dlaka oštećena ona se krza, stanjuje, i samim tim gubi na dužini i gustini u tim donjim delovima. Zato nemate utisak da kosa raste. Normalno, kada ošišate krajeve koji su oštećeni, kako kosa bude rasla neće gubiti formu i dužinu, sve dok se ne ošteti. Dakle, želim odmah da isključimo tu činjenicu da kosa brže raste kada se ošiša!

I? Koliko se često šišati?

Odogovor na ovo pitanje ne može biti jednostavniji. Šišajte se onda kada se vaša kosa ošteti! 

Vrlo je individualna stvar kada je kosa spremna za šišanje. Ovo zavisi od mnogo faktora- kvaliteta kose, gena, tretiranja kose, zavisi od toga da li farbana, da li se peglate, da li je štitite na suncu i hladnoći. Takođe, zavisi od toga kako kosu negujete. Neko će se šišati jednom godišnje po 2 cm, a neko će isto toliko morati da skrati kosu svaka 2 meseca, ili jednom u pola godine.

Zaista zavisi. Kada vidite da je kosa iskrzana, kada su krajevi stanjeni, jasan je znak da je šišanje potrebno. Ukoliko je kosa samo suva pri krajevima, ali još uvek ne i iskrzana, tu su maske i tretmani kojima to možete da rešite, ali iskrzanoj i stanjenoj kosi mogu pomoći samo makaze, onda kada vidite da je to potrebno.

Ne slušajte previše frizere, koji vam govore da je šišanje obavezno na mesec-dva. Možda vama i jeste potrebno šišanje u tako kratkom periodu, ali znajte da je ovo vrlo individualno i da svako treba da šiša kosu onda kada postoje znakovi oštećenja!

Koliko često se vi šišate?
_________________________________________________________________________

14 коментара:

  1. Ja se jednom nisam osisala godinu ipo. Naravno, nega je svakako bila prisutna, iz dana u dan. Frizerka me je toliko nagrdila, rekla je da moram se sisari na svaka tri meseca, da bi kosa bila zdrava. Ja zaista ne mislim tako. Ako je lepo negujes neće izgledati ružno. Divan post, delim tvoje mišljenje sa tobom.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti. Jako mi je drago da delimo mišljenje i izuzetno mi je žao što su frizeri na našem prostoru nedovoljno edukovani, čast izuzecima. Zapravo, ovo toliko i nije pitanje edukovanosti, ali činjenica je da mnogi od njih ne znaju niti obavljaju svoj posao kako treba.

      Избриши
  2. Šišam se jednom u 3 meseca, ali trudim se da odložim jer znam šta odlazak kod frizera podrazumeva. Krvničko pranje, češljanje i čupanje kose. Zbog velike averzije prema frizerima pomišljam da naučim sama da se šišam.
    Čast izuzecima ukoliko postoje. Do sada nisam srela izuzetak.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. To sam i ja često pomišljala :) Ako se šišaš na ravno, nećeš imati nekih problema.
      Moram se složiti, jer i ja imam ogromnu averziju prema frizerima.

      Избриши
  3. Mislim da to "što češće" sa muškarcima jedino ima smisla jer je njihova kosa kratka pa se brže vidi kada poraste. Pre ću primetiti ako muškarcu poraste kosa makar malo nego devojci sa dugačkom kosom, tu već vreme može da ima skroz različiti efekat, ako se neko sa kratkom kosom ne ošiša 2 meseca i neko sa dugačkom :D
    Od kada imam dugačku kosu, šišam se (samo) dva puta godišnje, na proleće i na jesen :) Ovaj put sam jesen preskočila usled nekih obaveza i dešavanja, pa eto krajeve nisam skraćivala skoro godinu dana i moram da priznam da jedva čekam da se malo osvežim. Kako sam ošišana na ravno, meni se kosa za sve ovo vreme nije stanjila, nego nekako još više progustila (a prirodno je dosta gusta) tako da jedva čekam da malo olakšam sebi :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ana, hvala na komentaru :)
      Još jedan dokaz da je stvar oko šišanja vrlo individualna.:)

      Избриши
  4. U potpunosti se slazem sa tobom! Nekada sam bila ubedjena da moram jednom u mesec ipo da se osisam a sve zbog namrgodjenog ,,saveta mog frizera"! Trebalo mi je mnogo vremena da shvatim u kolikoj sam zabludi bila i da je jedino merodavno to u kakvom nam je stanju kosa.

    ОдговориИзбриши
  5. Apsolutno se slazem sa tobom, odlican post i iskren, sto je najvaznije! Pa naravno da ce frizeri propagirati sto cesce sisanje da bi imali vise posla. :) Mene sisa mama jednom u 4-5 meseci kada primetim da mi se kosa pri dnu stanjuje, to mi je jako ruzno kad vidim na nekome, zato koliko god volela duzu kosu, obavezno je skracujem kad se istanji pri dnu u odnosu na ostatak kose.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno na komentaru i što si podelila svoje mišljenje. Upravo tako kako si i ti rekla. Nema potrebe šišati se dok ne postoji očigledna potreba za tim :)

      Pozdrav

      Избриши
  6. Анониман11. март 2017. 14:05

    Nisam sisala kosu godinu dana skoro i mogu reci da uopste nije ostecena toliko jer je negujem stalno i stavljam razna ulja.Po meni je glupo ako vec zelim da imam dugu kosu da se sisam svakih dva meseca.

    ОдговориИзбриши
  7. Imam gustu,suvu kosu. Pre sam se sisala dva puta godisnje. Ove godine sam vise puta i mnogo mi je bolja kosa.Secam se od svoje 11/12 godine frizerka mi je rekla da je suva kosa a danas je jos gora zbog pegle,figara itd... Uvek sam pravila kuci maske, razne ali sam prestala na pocetku godine jer mi je frizerka rekla da je to sve slabo :) Nisam znala koje su maske dobre i uvek sam bila za prirodne. Sad sam odlucila da poslusam tebe i probam neke jace maske. Hvala puno na lepim savetima :)

    ОдговориИзбриши