Tretman kose glinom

Možda su vam vaše bake pričale kako su nekada prale kosu glinom. U međuvremenu stvari su se promenile, tržište je postalo bogato šamponima za kosu sa raznim "blagotvornim" dejstvima, a glina je polako bačena u zaborav.

Danas mnogo žena traga za što prirodnijom i zdravijom negom i ponovo se vraćaju na one proizvode koji su nekada bili dovoljni za lepu i zdravu kosu.

Zašto biste plaćali tretman kod frizera, ako možete po dosta nižoj ceni isti tretman obaviti sami?


Pre nekoliko meseci sam krenula u potragu za dobrom maskom za lice, i tako sam došla do gline kojom sam bila oduševljena. Radoznalost me je navela da pretražim internet i saznam nešto više o glini, i gle sreće-Korisna je i za kosu. Brže bolje sam to isprobala, stavila je na kosu, utrljala u teme, ostavila nekoliko sati da odstoji i konačno isprala. Naravno, efekat ne mogu očekivati odmah, ali kosa je bila savršeno čista i sjajna. Rekoh-Super za početak.

Kako glina deluje? Kada se glina nanese na željenu reguju ona polako počinje da se suši i zateže kožu. U toku zatezanja ona rastvara nečistoće i izvlači nataložene toksine, omogućava koži da diše i poboljšava cirkulaciju. Ukoliko glinu pomešate sa (nerafinisanim) uljem po želji onda će glina umugućiti lakši prodor ulja u koren dlake. Time se jača koren i samim tim leči opadanje kose. Ako se radi o alopeciji onda glinu treba naneti samo na obolelo područje. U periodu dok obavljate tretman trebalo bi da boravite u toplijoj prostoriji kako bi se glina skroz osušila, i bilo bi najbolje da je što duže držite osušenu na glavi jer u tom periodu kada je skroz osušena obavlja najbitniji posao.

Kako se koristi? U keramičkoj ili staklenoj posudi izmešati glinu i vodu (po mogučstvu mineralnu ili mešati sa šajem od kamilice) kako bi se dobila gusta homogena smesa. Za mešanje koristiti plastičnu ili keramičku kašiku. Naneti glinu na suvu ili vlažnu kosu masirajući teme i trudeći se da celo teme bude obloženo glinom. Ostaviti da odstoji nekoliko sati, a zatim isprati. Kada je u pitanju ispiranje, uraditi sledeće-Prvo nakvasiti kosu mlakom vodom, i ostaviti je nekoliko minuta kako bi glina polako omekšala. Zatim staviti šampon i isprati detaljno glinu. Primetićete intenzivnu penu i neka vas to ne začudi jer je to dokaz da je glina aktivno sredstvo. Kao i kada se koristi u obliku maske za lice, tako i u ovom slučaju se može javiti crvenilo. Nemojte se toga uplašiti, jer to crvenilo biva povučeno u roku od 30minuta. To je sasvim normalna pojava.

Koliko često da ponavljam tretman? Dva puta nedeljno ponavljajte tretman. Ne češće!

Gde mogu kupiti glinu? Glinu možete kupiti u apoteci, prodavnici zdrave hrane ali i u drogerijama (Znam da ima u DM-u). Potražićete glinu za spoljašnju upotrebu, u obliku praha. Ja koristim zelenu glinu čiji je proizvođač VITALIA. Koristim je i za kosu i lice i za celo telo. I po preporuci mnogih žena sam se odlučila za tog proizvođača. Takođe, postoji i proizvod na bazi gline koji je namenjen konkretno za kosu ali nisam se usudila da probam, jer to ipak nije čista glina, a ovom sam prezadovoljna. Cena za pola kg iznosi oko 500din, a pakovanje će mi duuugo trajati..

Imala bih svašta da pišem i o njenoj blagotvornosti kada je u pitanju moje (masno) lice ali o tome neki drugi put.


Pakovanje izgleda ovako





24 коментара:

  1. Bas mi je cudno d stavljam glinu na kosu. No svi je nesto hvale pa bih je probala. Samo sad jedva imam vremena da operem kosu a kamoli da stavljam i glinu tako da cu morati da probam kad mi se malo rastereti raspored :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne znam sto ti je to cudno, ali nadam se da ces naci vremena i biti zadovoljna :)

      Избриши
  2. Super ti je blog i ima bas korisnih saveta.
    Hoces da se pratimo medjusobno?
    http://fashionstyle-natasa.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  3. hej, ja imam plavu blajhanu kosu i već dva puta sam radila masku od gline sa dodatkom lanenog ulja i meda, i odlična je, oduševeljena sam :)
    inače jednom nedeljno, nekad i dva puta ako mi se da stavljam kokosovo ulje na kosu da stoji čitavu noć, i bude divna.

    ОдговориИзбриши
  4. Zivim blizu reke sa koje smo uzimali glinu koju smo koristili kao plastelin u skoli. Da li mogu da koristim tu glinu koja je najprirodnija po meni?

    ОдговориИзбриши
  5. Mozda je bolje da uzmes kupovnu, jer ko zna sta je baceno pored reke. Ja sam dobila glinu koja je donesena direktno sa mora, i stavljala sam je na lice i nikakve lose reakcije nije bilo, ali opet ne mogu da tvrdim da je bezbedna ta glina sa reke. Mozes da probas malu kolicinu pa ako bude neke lose reakcije, onda nemoj da koristis

    ОдговориИзбриши
  6. Trazila sam glinu za spoljasnju upotrebu,medjutim u apoteci su mi dali glinu za oralnu upotrebu.Da li sme i ona da se koristi za kosu ili ne?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nemoj to koristiti za spoljasnju upotrebu. Probaj da nadjes u drugoj apoteci ili u Dm-u

      Избриши
  7. Da li smem da koristim glinu jer imam jako slabu i tanki i retku kosu? Je l' nije ona prejaka za teme i kosu da je isusi ili tako nesto?

    ОдговориИзбриши
  8. Kupila sam ovu glinu i jedva čekam da je isprobam. Da te podsetim, duguješ nam recenziju za upotrebu gline u obliku raznih maski za lice. Jedva čekam taj post, pošto je moj tip kože isti kao i tvoj.

    Veliki PoZZ!

    ОдговориИзбриши
  9. Анониман27. јун 2014. 14:46

    Zdravo, nedavno sam kupila zelenu glinu (igrom slucaja istu kao tvoju) i evo sada je drzim na glavi (pomesala sam je sa cajem od kamilice). Da li bi bilo dobro da je pomesam sa brahmi amla uljem sledeceg puta? Unapred hvala na odgovoru! Poz

    ОдговориИзбриши
  10. Zdravo, mene interesuje da li ova zelena glina moze da se koristi u tretmanu topljenja celulita u kombinaciji sa folijom za domacinstvo ? Hvala unapred ;]

    ОдговориИзбриши
  11. Jedva cekam ovod da isprobam.. :-) Nisi napisala da li se posle ovodga koristi neko pakovanje za kosu? :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, naravno. Tretman glinom ce omoguciti da kosa bolje upije masku koja ce se koristiti nakon toga.

      Избриши
  12. Probala sam ovu glinu i nisam baš prezadovoljna, plus što mi se od nje posle užasno mrse krajevi, te kosa deluje jako suvo. Imate li neki predlog kako ovo da rešim (a da pritom i dalje koristim glinu, jer mi se kosa užasno masti) ?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pa skroz je normalno da se mrse krajevi nakon ovog tretmana, zato je bitno da nakon ovog tretmana nanesete dobru hidratantnu masku.

      Избриши
    2. Djurdja-Oriflame15. јун 2015. 15:26

      Kupila sam Shenemil glinu za kosu. U uputstvu pise da se stavlja na mokru kosu. Da li da ppkrijem samo teme ili skoro celu kosu? Samo bih izostavila krajeve... Da li ima potrebe da dodajem kamilicu? Ovo sto sam ja izela nije prah vec u vidu gusce kreme,ne znam da li bi smela da stavim kamilicu da je puno ne razredim?

      Избриши
    3. Ne znam zaista, ako se dobro secam to nije cista glina, i nisam je koristila pa ne mogu mnogo da vam pomognem.

      Избриши
  13. Da li glina pomaze i za masnu kosu,da li posle maske se kosa manje masti?

    ОдговориИзбриши