Mršenje kose / Kako odmrsiti kosu


Kosa koja se brzo mrsi je očigledno vrlo čest problem, s obzirom da zaista mnogo pitanja dobijam na tu temu.  Kosa se može mrsiti zbog mnogo razloga, kao na primer- Tanka dlaka koja se jednostavno vrlo lako mrsi, oštećena i/ili  iskidana dlaka koja je sklona tome da se umrsi, ili do mršenja možete dolaziti zbog prečestog vezivanja kose lošim gumicama/zbog kačenja kose na garderobu (zimska jakna npr.)... 

Mršenje kose možemo sprečiti i "lečiti" na mnogo načina. U suštini, "tajna" je u tome da brinete o svojoj kosi i pružate joj adekvatnu negu. Iz prepisaka sa vama, koji me pratite, došla sam do zaključka da, kada mi se obraćate u vezi sa ovim problemom, najčešće me pitate da vam preporučim leave in sprej za tu namenu. Ne mogu reći da je je to pogrešno, ali mnogo bitnije je izabrati kvalitetnu masku, a kada jednu takvu pronađete za svoju kosu, leave in sprejeve nećete morati koristiti u tu namenu (i dalje ih možete koristiti), jer se, uz dobru negu, kosa neće ni mrsiti!

MASKE ZA KOSU
Mršenje kose najčešće će sprečiti maske koje imaju efekat hidriranja i/ili omekšavanja dlake. Dakle, to mogu biti hidratantne ili kombinovane maske. To su one maske koje omekšavaju kosu i čine je glatkom. Kada je kosa meka i glatka četka/češalj lakše klizi niz dlaku i na taj način kosu prilikom češljanja nećete kidati i neće se mrsiti. Maske koje možete koristiti u tu svrhu su Redken All Soft, Tigi Resurrection, Dikson Argabeta Collagen, Dikson Argabeta Beauty, Garnier Oil Repair 3, Serical Latte (iako neće dugoročno pomoći, ima odličan trenutni efekat), Loreal Elseve Extraordinary oil i sl. Za koju ćete se odlučiti, to je do vas, vaših finansijskih mogućnosti i očekivanja. Ja sam uvek za to da je bolje uložiti u jednu ili dve kvalitetne, koncentrovane, profesionalne maske nego imati oko sebe gomilu drogerijskih proizvoda, sa malom koncentracijom aktivnih sastojaka koji ne daju ništa sem trenutnog efekta. Ukoliko nemate novca za neku profesionalnu masku možete početi sa drogerijskom (moja preporuka su Garnier i Loreal Elseve maske) pa sami procenite da li vam je to dovoljno ili vam treba nešto jače. 

LEAVE IN PROIZVODI (Serumi/prskalice)
Jedna dobra prskalica vam može mnogo pomoći da odmrsite kosu, ali ja ipak savetujem da akcenat bude na maski, a proizvod koji ćete naneti posle maske neka bude tu za dodatni efekat i zaštitu. Takođe, kada baš nemate vremena za masku, što se i meni dešava, ovaj tip proizvoda zaista dobro dođe, i uvek je bolje da nanesete neki ovakav proizvod nego da kidate kosu agresivnim češljanjem. Prskalice i serumi koji su meni sjajni su Loreal Elseve prskalice, Matrix Murumuru ulje, Dikson Argabeta up ulje, Wella Oil Reflections, Loreal Professionnel Liss Unlimited, Schwarzkopf Repair Rescue serum...  Svaki od pomenutih proizvoda omekša dodatno dlaku i omogućava da češalj lakše klizi.

ČEŠALJ/ČETKA
Jako je bitno da kosu ne češljate agresivno! Ako to činite, kosu ćete sigurno iskidati. Češljanjem se kosa jako može oštetiti, tako da obavezno obratite pažnju na to. Danas je tržište preplavljeno specijalnim četkama za raščešljavanje kose. Možete ih pronaći u drogerijama, Sephori, raznim domaćim i stranim sajtovima. Ja sam probala samo dve ovakve četke, i to Wet Brush (samo sam isprobala kod prijateljice) i Tangle Teezer koju trenutno koristim, na osnovu koje su napravljene sve druge kopije koje možemo videti na tržištu. O Wet Brush četki ne mogu mnogo da pišem, jer je nisam koristila duži vremenski period, ali jako lepo klizi niz dlaku i ni malo ne čupa. Nisam se odlučila za to da je kupim, jer je pre svega namenjena češljanju mokre kose a ja nikada ne češljam kosu dok je mokra. Takođe, Tangle Teezer je manja i kompaktnija što mi je jako bitno, jer je mogu nositi i u maloj torbi. Ona je jedno ogromno oduševljenje i bukvalno je svuda nosim sa sobom. Ni malo ne kida dlaku, raščešljava sve i jako je kvalitetna. Detaljno o njoj sam pisala ovde.

Šta da radite kada vam se kosa jako umrsi?
Kada vam je kosa izuzetno umršena u nekom delu glave, i napravljena je bukvalno umršena "loptica" morate vrlo pažljivo to raspetljati. Pre svega, ne smete dozvoliti da do toga dođe, jer takav slučaj ne može baš uvek da se raspetlja. Ali svakako, savetujem da uradite sledeće- Pokvasite kosu vodom (ne morate je šamponirati), a onda u većoj količini stavite masku koja vam inače lepo omekša kosu (ja bih stavila bilo koju od gore pomenutih). Masku nežno utrljajte u umršeni deo, bez čupanja i kidanja. Čak u masku možete dodati nekog silikonskog seruma. Dakle, jako lepo utrljajte tako da što više umršene kose bude obuhvaćeno maskom. Kada to završite, uvijte kosu u kesu, i stavite preko peškir, i što duže držite to na glavi. Ako možete, držite celu noć. Na kraju, to isperite, samo vodom, jako nežno i ponovo stavite još maske na kosu nežno masirajući je u umršeni deo. Iako ne opravdavam češljanje mokre kose u ovom slučaju može biti od koristi ali samo ako  to radite sa kvalitetnom četkom za raščešljavanje. Češljajte kosu dok joj poslednji put stavljate masku ali polako i što nežnije. Ako kojim slučajem ne uspete da razmrsite sve, trudite se makar što više kose da spasete. Na kraju, ako nešto ostane, nažalost morate ošišati, ako drugog rešenja nema.

Nadam se da će vam ovaj tekst biti od koristi i da shvatate suštinu nege kose i zašto moramo na kosu paziti i negovati je adekvatnim preparatima kako do ovoga ne bi dolazilo.


12 коментара:

  1. A meni je najbitniji sampon,ako je neki jak umrsi mi se kosa skroz tako da ni sa maskom ne mogu da je razmrsim...a tu spadaju litarski,bebeci,i oni komercijalni poput w&g,h&s i tako ti...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Naravno, bitno je da šampon nije preagresivan, ali tvrdim da je maska najbitnija stvar, kao i redovna nega!

      Избриши
  2. Nije vezano za temu, ali citajuci tekst vidim da pominjes neku novu masku od Diksona, sto znaci da uskoro mozemo ocekivati novu recenziju maske??? Ako je tako jeeee...supeeeer... Veoma koristan tekst, ali isto tako mislim da cure koje prate tvoj blog nece imati tih problema, jer imaju izvanrednog eksperta za kosu!!! Veliki pozdrav!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puuuno! Jeste, pojavila se nova maska, ali čujem da je brzo rasprodata. Probaću je u nekom trenutku, sigurno :)

      Избриши
  3. Анониман14. јул 2018. 13:02

    Komentar nema veze sa postom,treba mi jedan savjet.Citam tvoje postove vec neko vrijeme :).Preporuka dobre farbe za kosu koja ne isusuje i ne steti puno?Unaprijed hvala

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja preporučujem Dikson, Davines i Selective Evo farbe. Kada sam se farbala sa njima, imala sam baš lepo iskustvo.

      Избриши
    2. Анониман19. јул 2018. 14:03

      Hvala puno na odgovoru.Kupila sam Selective oligomineral 6.01 pa se nadam da cu biti zadovoljna

      Избриши
  4. Moja kosa je do kraja ledja i cesto sam imala velikih problema sa rascesljavanjem. Cesto je jedino resenje bilo da je upakujem u kokosovo ulje, prespavam, operem i onda mogu da je dovedem u red. Od pre mesec dana sam kupila Garnier masku banana (pise 98% otganic) i zaista je sjajna. Savetujem svima, ali bas svima da je probaju!

    ОдговориИзбриши
  5. Анониман11. март 2019. 23:38

    Jedino pakovanje koje mi je odgovaralo je loreal elseve anti-case, kog vise nema kod nas. Sta drugo mogu uzeti? Od njega mi je kosa bila leprsava, glatka, a od ostalih se maltene uceba?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. U tekstu iznad sam navela svoje favorite i predloge. Pomenutu masku nisam koristila.

      Избриши
  6. Zaista me intetesuje zasto se kosa uceba! Razumem da se zamrsi zato sto se dlake prepletu.moja kosa je duga I negde na pola kose se uceba.. jao da je neko lepkom ili medom zalepiovlasi negde na sredini... ocesljam pre pranja, uceba se dok perem, ramrsim je dok drzim regenerator, dok isperem I prosusim peskirom opet sa ucebaju pojedini delovi... pre nego sto podjem u krevet rascesnjam (cetkom) napravim blagu pletenicu I sutra ujutro opet poneko cebanje... kao da mi neki patuljci prate I prskaju kpljicama meda na sredini duzine kose ... da uzludim

    ОдговориИзбриши