Odgovori na vaša pitanja #1


Rešila sam da s vremena na vreme u okviru blog posta odgovorim na vaša pitanja, jer mi često postavljate ista.

Moj blog postoji od 2013 godine i broji više od 200 tekstova. Razumem da vam je nekada lakše da me pitate nego da prelistavate blog. Ipak, napravila sam karticu "Korisni saveti" gde su selektovani svi postovi koji se tiču suštine nege kose i održavanja njenog kvaliteta. Kako sam ja sklona da opširno objašnjavam, ipak ne mogu biti toliko opširna u mail-u, inboxu na Facebook-u, DM-u na Instagramu. Savetujem vam da prelistate moje Korisne savete, jer se tu krije sva suština.

U nastavku vam predstavljam pitanja koja ste mi slale, na moj poziv. Hvala još jednom svima koji su mi poslali svoje pitanje. (Postavljale ste mi i neka ista pitanja, pa ih nisam ponavljala).

Da li silikoni iz maski mogu puno da ugroze teme?

Postoje silikoni koji se ispiraju vodom i oni koji se ne ispiraju. Maske najčešćeu sastavu imaju silikone koji se ne ispiraju vodom. Ukoliko masku stavljate duže vreme na teme, doći će do toga da će se pore na koži glave zapušiti. To dovodi do daljih komplikacija kao što su sporiji rast, brže mašćenje, perut, svrab, a potom i opadanje. U početku vam maske na temenu neće smetati ali nakon nekog vremena, kada se silikoni nakupe na koži glave doći će do problema. Problem će najpre doći do izražaja kod osoba sa masnijim temenom i osetljivom kožom glave. Osobe sa takvim problemom, među kojima sam ja, posebno treba da vode računa. Takođe, bitno je da znate da dlaka koja je bliže temenu ne zahteva posebnu negu maskama. To je još uvek "mlada" kosa kojoj nisu potrebne maske. Masku treba stavljati od ušiju ka krajevima, jer je tu dlaka već starija, pretrpela je dosta negativnih spoljnih uticaja i potrebna joj je nega.


Imam masno teme a krajevi su suvi. Kada operem kosu i isfeniram je krajevi štrče, svaka dlaka na svoju stranu. Koji šampon / masku preporučuješ i koji serum stavljati na krajeve?

Masno teme imam i ja i iz svog iskustva mogu da preporučim šampone poput Afrodita Kopriva i Pantenol, Weleda, Bio kap, Kosolid, Allin, Babylove i sve ostale šampone koji nemaju u sastavu silikone. Ukoliko je teme osetljivo onda posebno treba obratiti pažnju da u sastavu ima što više prirodnih sastojaka pogodnih za osetljivu kožu. Nakon šampona preporučujem obavezno korišćenje maske, a eventualno ponekad umesto maske možete koristiti balzam. Kada su u pitanju maske za suve krajeve najčešće preporučujem (od profesionalnih i jačih) Dikson Argabeta Collagen, Dikson Bambus maska, Matrix Total Repair, Tigi Resurrection, Davines Vegetarian Miracle, Biokap Hranljivi balzam, zatim (od povoljnijih:) Garnier Avocado i Shea butter (i maska i balzam su sjajni), Loreal Elseve Extraordinary Oil, Loreal Elseve Color Vive. Na blogu imate pregršt recenzija kada su u pitanju hidratantne maske, a ovo su one koje su ostavile najbolji utisak na mene.
Kada su u pitanju serumi za krajeve kose, nedavno sam objavila post na tu temu i možete ga pročitati klikom ovde. Ukratko, po pitanju zaglađivanja kose najbolje su mi se pokazali Matrix Murumuru ulje, Alfaparf Semi di lino Kristali, i Dikson Dense Crystals. Sve recenzije možete pročitati klikom na naziv pomenutog proizvoda.

Potreban mi je savet za neku masku / prirodnu mućkalicu koja će smiriti ispucale krajeve i nešto što će sprečiti opadanje ili recimo umiriti ili smanjiti.

Kada je u pitanju opadanje najbitnije je koristiti šampon bez silikona (u sastavu ih možete potražiti, silikoni imaju sufiks -one, -ane, - ne) i šampone koji imaju sastojke koji podstiču rast-beli luk, kopriva, pantenol i sl. Od prirodnih rešenja dobar izbor su Pantenol i Ricinus, o čemu sam pisala ovde, kao i Brahmi Amla ulje.
Za ispucale krajeve preporučujem makaze i skraćivanje najoštećenijih delova dok ostatak treba negovati kvalitetnim proteinskim tretmanima poput Selective Densi Fill botoksa za kosu, Selective Protein Infuse ampule, Dikson Argabeta Up Capelli Colorati maske, Selective Aminokeratin maske, Dikson B filler tretmana (o kojem ću uskoro pisati).


Imam suvu kosu, farbam se, ali i pre toga je bila suva. Šta biste mi preporučili? Cena mi nije bitna već kvalitet.

Kosa koja je po prirodi suva je veći problem od kose koja je usled spoljnih uticaja izgubila hidrataciju. Smatram da je ovakvoj kosi potrebna jača nega hidratantnim maskama. Pošto cena nije bitna, želim da ti preporučim nešto najbolje sa čime sam se ja susrela, a što pripada grupi profesionalnih proizvoda, kao što sam već napisala u nekom od prethodnih odgovora: Dikson Argabeta CollagenDikson Bambus maskaMatrix Total RepairTigi Resurrection, Davines VM, Biokap Hranljivi balzam.

Ide leto, i svaki odmor razmisljam sta da radim sa kosom na moru... Da li joj smeta morska voda, sunce? Kako najbolje zastititi kosu?

Sunce, morska voda, voda u bazenima- Sve to utiče na kosu, a najviše na njenu hidrataciju. Jako je bitno zaštiti je leti, i srećom postoji mnogo proizvoda koji vam mogu pomoći. Opširno o ovoj temi pisala sam u postu Nega kose leti koji možete pročitati klikom ovde. Upravo isprobavam jedan proizvod koji sadrži UVA i UVB filtere i sigurno ću bar polovinu sačuvati za leto radi zaštite. Suština je da koristimo blage šampone jer leti peremo kosu češće, da je jako hidriramo nakon pranja i da joj pružimo zaštitu dok je na suncu, baš kao što od sunca štitimo svoju kožu. Više pročitajte u postu koji sam vam pomenula.

Da li je bolje da dok spavamo kosa bude puštena ili vezana?

Gumice za kosu treba izbegavati zbog toga što zatezanjem kose dolazi do rastezanja i kidanja dlake naročito ako je tanka. Međutim, postoje gumice koje kosu će manje štetiti kosi ili neće uopšte. Verovatno ste već videli i čuli za gumice koje izgledaju poput žice starih telefona. Možete ih kupiti u Sephori, Dm-u, a one malo lošijeg kvaliteta kod Kineza. Ako baš ne možete da nađete takve gumice birajte one koje su debele, meke i koje ne zatežu prejako kosu. Uvek je najbolja opcija, ako vam kosa baš smeta da ispletete pletenicu jer se na taj način kosa najmanje "muči" i zateže.


Ukoliko i vi imate neko zanimljivo pitanje na koje već nisam odgovorila, pišite mi na mail zdravakosa123@gmail.com.

2 коментара:

  1. Анониман14. март 2017. 21:27

    hoces li raditi recenziju loreal clay proizvoda?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Trenutno nisam u mogućnosti to da isprobam, ali verovatno ću probati nešto iz te linije. :)

      Избриши